Udda krav...

 
Varning för långt inlägg, men ganska roande.. :) Hittade det på facebook va en tjej som hade fått detta svar på en annons..


Det här kraven fick jag av en dam som letar häst till sin lilla dotter på 1 ½ år. Hon svarade på en annons på mina miniatyrhästar. Hästen hon frågade på kostade 35.000 kr. Hon ville ha en häst som kostade max 10-15.000 kr.
Hur tänker ni när ni läser detta??

Jag söker inte alltför långa smala ben. bra i vinklar bak dvs ej för krokhasig eller rakhasig. Vill ha lite liggande bog. Mer kort i kroppen... än lång men ändå ha plats för sadel. Inte uttåad men heller inte innåttåad. Absolut inte sabelbent eller exbent eller parallellförskjuten. helst inte överbyggd bak men något kan gå. mycket omusklad häst är jag inte intresserad av heller och har av erfarenhet oftast tytt på något fel någonstanns och jag är väldigt trött på att leta och reparera sådant då jag hållt på med det i 5 år nu.
En frisk häst sätter muskler även som föl.
Bra hovvård ska den ha haft och helst ha en balanserad hov då jag inte hade tänkt att sko den för att få till en balanserad hov om den inte skulle ha det naturligt. Lite kan ev. gå beroende på priset då.

Den måste kunna stå själv utan att bli stressad när jag tränar den andre och gå i hop med min övervuxna connemaravallak.
Höjden minst 82 cm för att ridas men inget max mer än inte för långa ben då. Dom är väl små nog ändå.

Helst ingen underhals eller för lågt ansatt hals samt ej för stort huvud till kroppen. kort hals hellre än alltför lång. Inte platt bäcken heller. inte för långt mellan benen men det är lite som för lång rygg eller åt det hållet. Helst brett mellan frambenen men i alla fall inte smalt.

Det är väl vad jag brukar titta på men visst jag är väl lite sådär fanatisk om virvlar på hästens huvud och vill bara att det ska finnas en enda virvel i pannan och sitta i mitten av pannan dvs ej för mycket åt vänster eller höger.
Annars är temperamentet mer viktigare än exteriörer för mig eller snarare det måste vara rätt temperament och lynne för att jag ska vara intresserad överhuvudtaget och kan tåla vissa saker inte frambenen dock de måste vara korrekta.
En hingst går väl att kastrera eller blir det problem då?


haha nåå vad tycker ni? skulle du ha någon passande häst? ;)

                
/ Emelie

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Sv: Tack ;D

Jättefin blogg !

2011-12-03 @ 09:46:32
URL: http://mylifeasjojjo.blogg.se/
Postat av: Frida

Jahapp, bara att knappa in det där på en maskin så kommer det ut en perfekt liten ponny!

Faast.. hon sa ju aldrig vilken färg,, det måste vi ju veta också... ;)

2011-12-04 @ 13:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0