Roligt som hänt.. :)

Först går vi alltså igenom lite roligt som hänt. (Tar de andra inom sin tid)
Om vi börjar med dagen så har jag och Annalena varit ute och ridit K & Sillan. Passade på att rida i skogen nu när det är ljust ute. Trots att ingen av hästarna har snösulor så gickd et faktiskt bra :) Galoppade lite också, tror det gjorde gott för dom ;) Det vart en mysig tur och nöjda hästar!



Igår efter att jag jobbat och kommit hem så red jag först ut på Karetino. Han var vääldigt laddad å pigg haha ^^ Rätt var det är så grymtar han till å sen hoppar han rätt upp i luften. Haha, jag kan knappt hålla mig för skratt när han gåller på =P Red först runt åkrarna men när han var så pigg så gick jag uåpp tillridbanan och kollade hur underlaget var där, det funkade att rida på så då fick han galoppa lite där. Sen har han tyst och snäll som ett litet lamm igen (;

Andra ridturen blev med Pimmsan. Red henne på hackamoret och skrittade ut ikring byn på lite olika vägar, klättrade lite åså. Det gick så bra så :) Sen var hon också en nöjd polle ;)
Tredje ridturen vart då alltså på Sillan. Om jag inte kommer ihåg helt galet så är det första gången sen hon kom hit som någon rider ut själv med henne. Lite tittig och fjantig va hon i början, men sen när hon fick börja jkobba lite så vart det bättre. Klättrade lite och jobbade henne lite i traven och tog en liten galopp :) Det funkade kalas bra! Red henne på K:s träns å det kändes super!
  Duktiga hästar <3



Nu ska jag ut och koppla på transporten så att jag och Elina kan hämta några hösilage balar. Smart drag av oss för då har vi så vi klarar oss över jul och nyår ^^ Haha! TeamSMART det är vi det ;)

Sen ska Pim också få komma ut på en tur hade ja tänkt :) Får se om det blir lite dressyr hemma på banan kanske :)

I onsdags va jag och vikarierade på Borlänge ridklubb igen. Super kul! Precis som förra gången :) Dom är så himla trevliga och vänliga där så man känner sig verkligen välkommen :) En riktigt tapper klubb å jag önskar dom verkligen allt gott! Och att jag får komma någon mer gång förstås haha (:

Imorgon ska jag ha träning här hemma :) Först blir det en dressyrlektion och därefter markarbete/hopp (får se vad som går och hur igång alla är). Ska bli roligt de också :)



Men nu hinner jag inte skriva mera :)

hörs senare!

    / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0