Precis som det ska vara (:

En hästfylld dag! :) Två lektioner på förmiddagen, först dressyr och därefter markarbete. De va pigga hästar, sega ponnys och glada tjejer (; Var lika roligt som vanligt och nu efter lite vintervila så känns det som att det är högtid att sätta igång igen! Jag hoppas att dom som brukar träna också känner så. Det behövs regelbundiget i det hela för att man ska komma någonstans. Och vintern är ett ypperligt tillfälle att träna massor inför nästa tävlingssäsong! :)



På eftermiddagen for jag iväg till Pärlby för att rida två hästar. :)
Först ut var Nicko, gick bättre denna gången än förra helgen (tror de va förra helgen ja va iväg dit hihi), han kändes mjukare om det beror på att jag hittat knapparna lite mera eller va noggrannare med mig själv, det vet jag inte riktigt. Men det kändes bra iaf! :)
Sedan vart det Kevins tur. Det kändes också kanon :D Han var så lugn och avslappnad, inte spänd alls, inge tjafs eller nånting. De va stor skillnad på dom två, men det var lika kul ändå haha (;
Är både roligt och nyttigt att rida andras hästar ^^

Imorgon blir det nog lite dressyr/markarbete med K och kanske Pim :) Får se om dom hinner laga Bamse under dagen, om det blir något jobb på kvällen eller ej. Annars väntar jag nog med Pim och rider med Malin P när hon ska rida Sillan :)

Jag måste bli bättre på att ha en träningsplan igen! Ska sätta mig ner och skriva ihop en! :) Jag kan peppa andra och sådär, men känenr att jag behöver vara lite tuffare på mig själv också om jag nu vill komma någonstans. Såå skärpning Emelie! (:


Malin och Sune hopp !! :)

Åå fastän jag ridit så mkt idag så längtar jag redan tills imorgon när jag får ut och träna igen haha! (:
Kvällen är här och jag tänker snart gå och sova. Ha de gott så länge!

    / Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0