ÅRSRESUMÉ

Snart är det nytt år och nya friska tag som gäller! 

Tänkte blicka tillbaka lite så ni får se vad jag gjort under mitt 2011. 
Ni lär ju inte veta så mycket eftersom bloggen startades i augusti. :) 




Januari
Abbe var hos mig. 
Tror det var under januari hon började bli halt till och från. Inte roligt. 
Köpte även audin denna månad, så snart haft ådii ett år. :) 


Februari
provade equterapeth på abbe utifall det var nån sträckning lr dylikt. 


Mars
Flyttade Abbe från Långsjön till Hovgården, stallet där jag har Sune nu. 
Anmäld och avanmäld till Paynjump i avesta då abbe återigen blev halt. 
Åkte till ATG och undersökte abbe, då det visade sig att det var artros. ingen rolig dom då våra drömmer rasade totalt. men iallafall skulle dom hålla som vanlig ridhäst, det tackar vi för. min abbefis <3 



April
den 15 april hade jag haft Abbe i 1 år :) 
jobbade på och tränade för fullt på MåBättre i Borlänge. 
Kollade på lägenheten i Åselby med Johan. 

Maj
Lena kom och provred abbe, och allt gick bra. helgen efter kom dom och hämtade henne och det kändes tryggt att någon så bra person skulle ta hand om min abbe. Där står hon än idag på fodervärdskontrakt o mår bra som sitt liv som skogsmullehäst. 
Dock var det en tung vecka där allting hände samtidigt. Torsdag 19 maj, somnade min bästa vän in efter sina 13,5 år på jorden. Rotax, världens bästa hund. Jag saknar dig! Du har varit med mig sen jag var 8 år, men nu får du ta hand om farmor istället. 
Fredag 20 maj, Johan påväg hem från kurs med jobbet och åker fast för fortkörning, indraget körkort i 2 månader. 21 maj, abbe åkte från hovgården. 



Juni
Vi fick lägenheten och flyttade in den 1 Juni. underbart! 
Sunnansjö hade maskeradhoppning och jag deltog som militär på Lady! 

Juli
Eftersom jag inte hade nån häst att lägga tid på så blev det gymträning och festande i princip. men det var ju ändå sommar. Power Big Meet, 40 års fest hos johans morbror och Nostalgidagarna. 

Augusti
Classic car week i Rättvik. (Jag har alltid varit intresserad av gamla bilar, classic car week osv. tackar pappa för de). Hästdrömmarna kunde dock inte ge sig och jag letade annonser för fullt. Den 13 Augusti far jag o Emelie till Rättvik för och kolla på fuxkillen vi sett på blocket. dock hade jag en annan häst för 55 000 i västerås i huvudet men vi åkte och kollade iallafall. och det var ju tur de! Och OJ vad jag föll för han! en sån fin liten sak, och så duktig! Helgen efter den 21 augusti åkte vi och hämtade honom. Icke lasttränad men de gick ändå, tror det tog 45 minuter lr nå sånt. sen så for vi hem till Hovgården där vi skulle starta vårat liv tillsammans. 

September
en månads prövotid och veterinärbesiktning. och ett litet fel på veterinärbesiktningen (behövde raspa tänderna). En sån tur och en sån lycka att jag fann denna häst. haft en otrolig tur tror jag. och visst är det kul när folk säger att man passas ihop med sin häst?

Oktober
Efter en del lasttränande så var det dags o åka på tävling, klubbtävling i sunnansjö!
den 1-2 oktober var det KM. Dressyr Lördagen och Hoppning Söndagen. Så otroligt nöjd över hur duktig han var! 
Tisdagen efter betalade jag honom sen var han min på riktigt. 
Raspade tänderna och fixade klart sista grundvaccinationen. 
Hubertusjakt i Aspeboda, det tyckte han var kul! 
Och våran första lokala tävling i rättvik då cola kom och kollade.
clear round 90 cm, 4 fel. supernöjd!! och det var så himla roligt så efteranmälde till 1 m, lika kul det med. dock lite tröttare. 4 fel. var grymt nöjd med dagen! 

November
Fick en reservplats på John Hickeys träning. lärorikt! det var ju tur de för det gjorde att jag fick en fast plats till nästa termin, nu i vår. jag delar den med Elina, emelies stallkompis. :) 
Halloweenhoppning i Pärlby 80 o 90 cm. pigg, duktig o glad häst o ryttare! Pris för bästa utklädnad! 
Globen Horseshow hann vi med också! Jag, Emelie och Annalena. ;)




December
en lite lugnare månad för sunelur. eftersom december betyder julbord och det betyder mera jobb- mindre tid i stallet. så varför inte passa på o slänga in vintervilan där medans man ändå inte har lika mycket tid då. 
Så en lugn månad med skrittande ridturer, återhämtningen bygger upp lika mycket den med! 





En snabbrepris av året. Hur har erat år varit??

Nu är det bara att ladda upp och köra igång nästa år.
2012 tänker jag komma ut och tävla och utvecklas tillsammans med Sunday.
min fux, min prins.. 

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0