Årsresume By Emelie

Tänkte att jag också kunde berätta hur mitt år varit :)

Januari:
Jag gick ULK steg 2, och en förberedande ridledarkurs i Värmland.

Februari:
Hade kurs -Säker med häst inom Sunnansjö RS namn. Och gick handledarutbildning i Grönt Kort och så hade SuRS årsmöte där jag vart omvald till ordförande.

Mars:
Börjar träna NH med Karetino- givande och roligt! Återbesök hos veterinär för Primrose med ryggen, det var bättre nu och hon får snart ridas igen. Us-tjejerna hade ponnyshow! Jag gjorde ridprovet inför ridledarutbildningen..

April:
Pim friskförklaras :) Tränar på för fullt för John med Karetino.



Maj:
Red en programridning i Pärlby med Karetino bland annat, även en klubbhopp tävling på 70cm och 80 cm ;)
Kenobi kom i slutet av maj, han var med oss till Strömsholm. Så det var fullt upp med hästar att rida! Rotax lämnade oss.. =,(

Juni:
Rider hästar för fulla muggar, har Grönt kort kurs tsm med grangärde ridklubb. Vi hämtade Sillan också och red igång henne eftersom att hon också skulle med till Strömsholm. Sunnansjö RS hade en klubbhoppning.
Den 26 Juni börjar ridledarutbildningen på Strömsholm.



Juli:
Ridledarutbildning på Strömsholm. Sillan får tyvärr ont i sitt ena framben och får åka hem. Fangorn kommer istället. Efter utbildningen komemr jag hem och börjar rida Karetino som haft sommarlov. Åkte på en pay n jump i skäve tsm med några av tjejerna. Hoppade 70 cm med Karetino.

Augusti:
Jag och Malin åker och provrider häst i Rättvik.. en viss liten Sune, hämtade även Sune denna månad.

September:
Startar Karetino för första gången, 90cm och resultatet är felfritt! Känslan på topp ;) Startar honom 2 ggr till under denna månad, det går bra med honom. Provar att starta Pim en tävling utan vidare framgång. Jag och Malin är med på hundhoppning (;

Oktober:
Sunnansjö RS har KM i hoppning och dressyr. Jag & Karetino blir klubbmästare i Dressyr. Jag startar Team Ö-V!
Startar Karetino två tävlingar denna månad och rider även hubertusjakt med honom! :) Har haft Karetino i 1 år nu <3



November:
Vi har halloween hoppning i Pärlby. Jag och Pim klär ut oss till kändis-wannabees. Jag och Elina är på ungdomsforum i Täby - Lev din dröm. Den 19:e köper jag Sillan <3 Är på Globen horse show tillsammans med Malin och Annalena.

December:
Julklappsbestyr, säger upp mig från jobbet. Tränar för första gången i Räfsnäs. Och vikarierar på Borlänge Ridklubb än en gång :)


Ja det är ungefär så mitt år har sett ut :)

              / Emelie


Kommentarer
Postat av: Malin P

Hallå`?! Glöm inte det viktigaste Emelie?! Du träffade världens underbaraste Malin !! ;)

2011-12-30 @ 22:33:50
URL: http://fuckusss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0