trötter

Kom hem för en stund sen. blev en lång dag även dag:) 
Först jobb. Sen stallet och mocka o ficka fodret. Sen åkte o emma och köpte spån på en såg i närheten, väldigt bra pris! 10 kr säcken, en sopsäck typ. och det var fint spån också. men man får ösa i själv. men de e de väl värt när de inte kostade nå mycket :) perfekt! 
Vi åkte o slängde av spånet vid stallet o sen åkte vi o hämtade en rundbal till till emma. nu gick de bättre med kättingspelet o spänningen. högubben som spände fast balen på släpkärran hade hökögon på sig av både mig och emma ;) vi fick upp den o de gick super! :) 

Efter det var det dags för sunes ridtur. Emma skulle inte rida idag så jag tog ett lugnt pass i paddocken. Hade säkert kunnat rida ut själv utan problem men fick bli ridbanan ändå. och det kändes jättebra! vilket härlig, lätt trav grabben har! vi skrittade o travade bara, fick räcka idag. Lite volter, serpentiner m.m. känna igenom lite o "hitta knapparna". Märkte tillexempel att han gör halt när man säger prrro. Han saktade nämligen in när en som stod bredvid ridbanan sa så till sin häst. Det var lite fränt:) 

Sadelgjorden jag fick med är lite liten åt honom, jag fick runt den igår iallafall, men lånade en annan av en i stallet istället. han har lite sommarmage:) men de får man ha! :) 

Inga bilder idag heller tyvärr. men de kommer! :) 
Jag provade täcken jag köpte på rea på Aubiose o de satt skitbra. :) SötSune <3 


Nu ska ja mysa ner mig i soffan med Johan. 
Hejdå:)

/malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0