Sista skiftet

Snart är det dags för mig att åka iväg och göra sista skiftet för denna veckan. Jag har varit lite dålig på att blogga idag, karln kom ju hem och han har enh liten tendes till att okupera datorn för sig själv (:
Får se hur denna natten blir då.

Imorgon kommer det en tjej och tittar på stallplatsen. Jag hoppas jag kommer upp i tid, så jag hinner rida båda hästarna och städa iordning lite i stallet innan klockan 5. Troligtvis blir jag hemma på lördag och grejar med allt hemma istället (:


Dagens Hiss & Dagens Diss - Går till karln som lyckades skrämma mig så att jag tappade luften, vart panikslagen och började gråta typ =P haha tror jag aldrig blivit så rädd någon gång. Så det var ju något han lyckades bra med. Kul för honom. Men läskigt för mig. Fast han vart lite rädd själv också sen när jag stod där och inte kunde andas =P Men det gick bra :)

Får se vad jag ska göra med hästarna imorgon. Någon dag framöver ska iaf K NH-tränas och Pim tömköras. Hon har haft lite problem med sin rygg förut, den är behandlad nu och friskförklarad. Men det är ändå bra att forsätta jobba med tex tömkörnining för hennes del och så kan jag tycka att det är ett bra kompliment till ridningen och det ger mer variation i arbetet.


En gammal bild på Pim :)

Karetino brukar jag NH-träna ibland. Jag är ingen riktig hejjare på det där, men kan lite grann och det är faktiskt riktigt roligt! Innan har jag inte alls förstått vad dom håller på med, och det går ju så mycket "mode" i vad man ska göra med sina hästar. Men jag kom i kontakt med en super bra tjej som heter Carro så henne har vi tränat lite för :) Han är inte alls lite nonchalant ( eeh ja vet inte hur det stavas hihi) och gå-på-ig som förut. Lyssnar mer på små signaler. Så det är kul :)

Vet inte om det är nå fel på min dator, den vill inte lägga upp alla bilder som jag vill.. Ni får nöja er tills vidare (:
Skräm inte varann för mkt nu =P

          / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0