Mr K:s dag (:

Känslan inför morgondagen är ganska bra (: Det är mycket som måste bli bättre.. meen de kändes ändå helt okej idag.

(Bilden är inte från idag men vi såg typ lika ut nu som då haha )

Först skrittade jag fram honom ute innan jag gick upp till ridbanan,sen började jag med att rida fram i trav och galopp  i båda varven, men lite snett igenom, serpentiner och stora volter åså.
Han fick rulla lite i det tempot han ville, va ganska pigg. Tog galoppen tidigt så han fick rulla på lite och komma igång, då var det mycket lättare att jobba honom sen (: Tror han hade lite överskottsenergi idag =P
Målet med dagens övning var att jag ville att han skulle flytta undan lika lätt för båda skänklarna och ta galoppfattningarna. Red in på ena kvartslinjen, flyttade några steg så vi kom ut på fyrkantsspåret, travade resp. galopperade därefter med volt på motsvarande kortsida och sen om igen. I båda varven givetvis. Gick bra faktiskt. Han har gått emot höger skänkel, men idag gick det bättre. Lite jobbigt är det allt ;)
Sen jobbade jag honom lite i galopp på stor volt. Sen travade jag av honom å låg form (:
Avslutade turen med att skritta av honom utanför banan. Får för mig att det är lite roligare än att traska runt runt på banan ;)

Efter ridturen fick herren massag med en sån där rund gummisak =P massageborste typ. Det tyckte han var riktigt skönt :) Slappnade av och njöt för fulla muggar! Sen ryktborsten & ryktskrapan med ordentliga långa drag. Då gäspade han massor (:


           / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0