Mera (:

Hej igen (:
Jag och Malin var ju som hon skrivit och provred en häst i Rättvik idag. Sunday. Jag blev väldigt positivt överraskad kan ja lova! En häst du kan rida med små, fina hjälper, arbetsvillig och riktigt trevlig att rida. Flyttar lätt undan,mjuk i sidorna och bär sig med lätthet kan ja tycka!
Det är ju lite klurigt att sitta upp på en helt okänd häst och rida, men ack så nyttigt! Malin funderar förmodligen för fullt om "Sune" är den rätte för henne ----->
Det visar sig helt enkelt. Det är ju mycket som ska funka innan (:

Imorgon är min plan att jag ska åka till ridhuset och hoppa mr K. När han kom till mig i oktober va han bara inriden. Om ja inte minns fel var han riden att par-tre månader innan han kom till mig. Och så hade dom löshoppat honom. Ganska vågat nu när jag tänker efter, att köpa en häst som man enbart sett på bild och film ;)
Men ja vart kär, och jag hade tur <3 Det är en mycket rolig kille med ett väldigt bra huvud!

Detta är en bild från när han stod i Polen. Ja, som sagt ridhuset imorgon ja. Det blir nog lite mer mark arbete och studs. Han behöver bli kvickare i sina framben. Inte för att han slarvar och är nonchalant, utan han behöver bli starkare. Snart börjar Hickey träningarna igen.. åå längtar massor! Det har hjälpt oss hur mycket som helst!

Vi får se om Pimmi också får åka till ridhuset eller om jag ska rida temporidning på henne. Det beror lite på vad det är för väder också!

Här har ni mig och Pim i Gula ridhuset på Strömsholm. Vi rider lektion för en annan elev på kursen (:
Vi ser ganska koncentrerade ut haha (:

Dagens Hiss - provridningen i Rättvik helt klart
Dagens Diss - det är mö-örkt ute nu.. obra! Jag jobbar som lastbilschafför och kör i skogen och är dessvärre    väldigt mörkrädd.. mmm ja vet, det är inget passade jobb. Men man ska väl övervinna sina rädslor? (:


Bjuder tillåmed på en jobb bild.. (:

 Nu kanske ja borde ringa karln å se om ja ska hämta honom.. han är hos bror sin i stan på kräftskiva. Jag 
 var där en stund jag också, men ville hem och rida när vi hade ätit klart. Så alltså, hämta gubben sen väntar
 sängen! Pollehästarna vill ju ut imorgonbitti :) 

             / Emelie <3

          


Kommentarer
Postat av: Nicolaskatharina

Great site. Good info

2011-11-16 @ 08:50:11
URL: http://nicolaskatharina.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0