matat magen

precis matat magen, den blev glad. hamburgare o pommes frites blev de. gott! extra jobb när nån annan lagat maten :))
Vill min rygg ska sluta göra ont, de här va inge kul..:S får sova på saken. hoppas de e bättre i morgon.


Skulle verkligen behöva duscha. de va drygt o lyfta 250 kg:s höbal :D 


I morgon kommer de spån.
O jag har sån tur att stallet är nymålat, alla boxar o allting. inte behövt göra ett skit. nanana.. hade ju kunnat hjälp till i sommras när dom gjorde de, men hade ju ingen häst där då så. 
Dom skulle dock sätta upp nå plankor i min box, så får se om jag kan ha in spån o skruva upp krubba o de  i morgon eller om ja får vänta. Fick iallafall en stor box:) som jag ville ha från början, perfekt! Sune kommer drunka i den :) det negativa med det är att man måste fylla med mer spån, men bara man håller efter nu  redan från början o fyller på påengång när de behövs så borde de gå bra. 

I morgon är det onsdag! :) 
5 dagar kvar. tummen upp för de!


Sen sa sundays ägare att dom skulle resa bort en vecka, veckan efter dom två prövoveckorna har gått. så jag får ha han på prov tre veckor om jag vill. inga problem för mig. bra att man får tid på sig och lära känna sin häst. :) 




En Malin på jobb.








Tänkte slänga upp lite bilder på stallet jag har plats i. 
Stallet ligger i Hovgården utanför Borlänge. 
Jag ska försöka ta kort i morgon så får ni se då! :) 



Här ser ni en bild på Abbe. Det är ridbanan och stallet i bakgrunden.


//Malin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0