Lady

Lady är alltså c-ponnyn som jag fick av min pappa när jag var 12 år gammal. Jag hade henne på prov under sportlovet sen köpte vi henne. Hon har lärt mig mycket den damen! Vi tävlade lite smått bara och höll väll mest till i skogen. (: När jag vart äldre tog Malin över henne och tävlade även hon ett tag. Därefter har jag haft 2 andra tjejer som hjälpt mig rida henne då vi stod i Säter. Nu står hon hos min granne här i byn! (:

Hon står i utebox och mår riktigt bra (: Gamla damen är ju 20 år iår!
Men hon rids flera gånger i veckan och går med på träningar för mig både i hoppning och dressyr. Även när vi annordnar klubbtävlingar är hon med. Så krut finns det kvar i gammel skruttan.

Har inte så många bra bilder på henne, men här har ni henne iaf.
Det är jätteskönt att ha henne så nära och hon är bland så bra folk. Hon går tillsammans med Pimmi i hagen. Vi har hästarna tillsammans i hagarna som både jag har och som grannen Ulrika har. Funkar kanon!
Så har vi ju hjälp av tre tappra stalltjejer som hjälper till när det behövs (;

Lady för övrigt är en korsningsponny, vet ej mellan vilka raser..
Hon har provat livet som ridskoleponny en stund men det fungerade inge vidare. Det tyckte hon bara var tråkigt, ställde sig i ett hörn och surade =P
Hon är en ponny som inte gör mer än hon behöver, det gäller att hitta rätt knappar sen kan hon faktiskt jobba på riktigt fint! Hon är riktigt snäll i alla lägen, men kan bjuda på lite bus när hon är på det humöret (:

Här har vi Lady till höger med Denise på ryggen (: En bild från ridlägret vi hade förra sommaren.
Att bada brukar kunna vara en favorit aktivitet hos Lady! Den andra ponnyn på bilden heter Hector. Där har vi Frida på ryggen. Hector stod här i byn förut, men är såld nu. Då vart Frida lite utan häst att rida så nu får hon rida Pimmi (:

Sådärja, nu fick ni veta lite om gammeldamen också (;
 
            / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0