God förmiddag..

Nu är hästarna ute i hagarna, skulle gissa på att dom snart har ätit frukost klart. Dom äter sitt frukost hö ute. Efter ja tog ut dom så fixade jag stallet för dagen, mockade,fyllde hö och kraftfoder och fyllde nytt vatten (: Mina hästar dricker alltid ur hink, jag vill ha koll på hur mycket dom dricker om nätterna.

Här är Karetino i sin box. Dock!-Är bilden gammal så här såg han ut precis när han kom till mig (:
låång man haha! Nu har han staylat till sig lite (;

Vi har två hundar också föresten, Atlas och Ayla.

Ayla är schäfern och Atlas är den svarta, han är en blandras mellan schäfer,labrador och bordercollie.
Så nu vet ni det också (:

Jag borde ringa till ridhuset snart och kolla om det är ledigt mor eftermiddagen.. Ska kolla med karln hur han tänkt att vi ska lägga upp dagen bara. Vi skulle behöva åka till borlänge och handla lite bygg material, bland annat så vi kan göra klart nya höskullen. Jag fick ett nytt eget stall förra sommaren/hösten nämligen. Det är 3 boxar, sadelkammare och höskulle uppe, men den är inte klar än. Det är lite mer pyssel som ska göras inne innan det är helt klart också. Men vi jobbar rätt mycket båda två, så det tar lite tid :P

En ganska gammal bild på Karetino.. här ser man lite hur det ser ut i boxarna iaf (:

           / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0