Frågan om Bett....

Har ju som jag kanske sa märkt att bettet är för stort på sune. provade ett rakt bett med fasta ringar på honom o det satt iallafall bättre ut men ändå lite för stort på honom. Sen om jag behöver rida på sånt bett tror jag inte men kanske är bättre än o ha ett stort.


Det finns ju sjukt många olika sorters bett...
Vad gillar ni bäst?


Jag tycker bäst och att ha lite olika o variera på hästen. man kan ju t ex ha flera träns med olika bett så blir det inte så jobbigt o byta hela tiden. Jag rider oftast på tredelat.
Produktbild
Det hade jag på abbe o det har sune med. På abbe hade jag pelhambett ett tag men efter en stund funkade det inte så bra, red nog på det för mycket så hon blev imun. Det är ju den risken som finns om man rider med samma bett hela tiden, speciellt om det är ett starkt. Hade även kulbett på henne. det funkade också helt okej.
ProduktbildProduktbild

Jag har ett PeeWee-bett liggade dessutom som jag provade på abbe. funkade dock inte bra. . Det är ju väldigt speciellt o svårt o sätta fast det rätt, men tror jag gjorde rätt iallafall.. 

Någon som rider på peeweebett????
Hur tycker ni det funkar?? 



Det kan man ställa in hur starkt det ska vara osv..

Men i slutändan är det ändå ens egna händer som avgör om ett bett är starkt eller inte.! 


/malin



Kommentarer
Postat av: sofia, ryttartrion

Jag gillar att variera mellan rakt bett och tredelat bett :)



/Sofia, Ryttartrion

2011-08-24 @ 23:08:59
URL: http://ryttartrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0