Fem och en halvan

En mycket bra hoppövning jag ska göra med sune sen. Eftersom han kunde vara het på hindren. En gymnastik-övning. Så han lär sig ta sig tid till hindren och veta vart han ska sätta fötterna. Bra träning på teknik alltså, stärker även självförtroendet på hästen.

bild från google.


Man börjar alltså med en travbom, sen ett kryss och sist en oxer. Sen kan man även komplettera med fler hinder/bommar ju längre man kommer och ju duktigare hästen blir. 
Även bra träning för ryttare, låta hästen sköta jobbet med hindren, själv ska man tänka på sin sits o balans.

Men tror verkligen detta kan vara bra för grabben. känner de på mig fast jag bara ridit han en gång, och de jag hört hur han är o hoppa. 
Även andra gymnastikövningar/markarbeten. som bommar i volt, studs m.m. 

Ja, det ska bli riktigt kul o utvecklas med den grabben.. OM.. han blir min. Inte helt säkert än, men jag hoppas verkligen! :) 


/Malin

Kommentarer
Postat av: carolina - Tävling / Snyggaste sommarbilden

Var gärna med i veckans blogg! Dessutom finns det olika sätt att få extra lotter på :)

2011-08-19 @ 20:36:05
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Ja vi får hålla vakt någon natt/kväll och skrämma dom riktigt som dom aldrig vågar komma till Hovgården nå mer! :P

Tack! :D



Ja den där övningne är kalas bra att göra, den gillar jag att göra med Nicke! :D

2011-08-19 @ 20:37:46
URL: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0