Färg o lädermatchning..?

Sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. :P alltid lika roligt! fördriver tiden med och kolla på häst/ryttarutrustning. Den färgen jag gillar bäst på hästens utrustning, dvs läderfärgen, är ljusbrun. Ett exempel har ni här på bilden: 


Om ni bortser från sadelgjorden då :)) 

Iallafall så är det nog den färgen jag vill fortsätta med. men då gäller det att hitta en sadel i samma färg. Sadeln på bilden fick abbe med sig. har tränset o förbygeln kvar hemma iallafall. 

Färgen jag försöker hålla mig till, eller tänker hålla mig till med sune, är förmodligen mörkbrunt/naturvitt. det är det jag gillar bäst. men på sistone tycker jag även om mörklila. marinblått är också fint på hästen..


Men, då är frågan. hur viktigt är det att matcha utrustningen när man rider?? måste man göra det varje dag? Svar NEJ! det tycker jag verkligen inte! Hästen fungerar exakt lika bra ändå när man tränar hemma med omatchande utrustning eller med matchande.




En diss till alla som måste matcha sig själv o sin häst varje dag, nejtack. då kan man lägga energin på viktigare saker, sóm ridningen tillexempel.. det tycker jag verkligen. Hiss till alla hemmaryttare o skogsmullar!! :D kör på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0