bra slut på dagen

Blev ett väldigt hastigt inlägg tidigare. Mycket o göra, men nu kan jag pusta ut.
det var skjuts o de va tvätt o ridning o mockning o matlagning o blablabla. jaja. sarah hade mockat iallafall, snällt tack så mycket:) och emelie räddar min fredag! Tusen tack!
hon sa att hon kan rida sune o mocka o greja. klart hon får, hon får greja hur mycket hon vill o rida upp mot tre hästar om hon vill:) så de enda jag ska göra är utsläpp, hö och kraftfoder och insläpp.
I gengäld för de vill hon jag följer med på lördag till Insjön på Karetinos första tävling! självklart, det var jag redan inställd på! :) <3 syskon är bra!




Idag i stallet då. fixade sunes mat o sådär. Tog in han för en ridtur, i regnet.... vi blev blöta! :) men han va jätteduktig o brydde sig inte alls om kossorna vi gick förbi. nog för han ser dom varje dag då dom går i en hage nästan bredvid deras hage, men ändå..;)
tog en liten runda i skogen o runt i byn långsjön som ligger bredvid hovgården.
tillbaks till hovgården kom ett rätt så blött ekipage, men glada ändå. egentligen var vi inte så blöta när sune hade ländtäcke o jag jacka. :)


innan ridturen.



Efter jag borstat o pysslat med honom så smörjde jag hans träns. ((pluspoäng!)). När de va klart smörjde jag ett till träns, och ett till, och ännu ett till! :) ((massvis med pluspoäng!!))
så har fyra nysmorda träns just nu, duktiga jag.
skulle longera nicke som ja tänkte men tiden rann iväg medans jag roade mig med mina träns samtidigt som jag lyssnade på sunes hötuggande. så nicke fick en genomborstning o lite pyssel istället :)
får ta longering imorgon istället då:) eller kanske en ridtur.
vädret är jättemysko! varit de hela veckan. det är sol, regn, åska sen sol igen. solen skiner o de regnar.. wtf!? aja.. höst va de va..? :/
slog till på lite matchning idag.
brun sadel med brun förbygel o brunt träns. mörkbrunt schabrak med mörkbruna benlindor. dock så va ländtäcket svart men.. äh va fan! :)




Jag mår bättre föressten! piggare, ingen feber.. men förkyld............


//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0