Aaby Maria

Aaby Maria, som kallas Abbe. Det är mitt kallblod på 16 år som jag har uthyrt för tillfället.
Hon är 150 i mankhöjd, alltså ganska liten:) pigg o alltid glad! En helt underbar dam på alla vis, o jag saknar henne jättemycket! Men hon har det jättebra hos sin fodervärd Lena.
Jag köpte henne våren -10 och hade som mål att hoppa med henne o tävla lokalt. men det var mycket jobb, så jag hoppades vi skulle ut på banorna sommaren -11. en hel sommar/höst var det bara jobb med att få henne lugn i ridningen. i början gick det inte ens att skritta. småtrav/takt hela tiden. Fort skulle det gå tyckte hon. men efter mycket träning o tålamod så :) Hon har gett mig mycket den tjejen <3. 
Men när det visade sig att hon hade artros i frambenen så sprack ju hoppdrömmarna. och jag beslutade mig att hyra ut henne. Sälja ville jag inte göra. Hon kan ju få de minst lika bra hon andra människor. o de fick hon:)
Jag är nöjd med stället ja hittade o de e nog hon med:) 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0