Redo

Ska strax hoppa in i duschen inför kvällens jobbpass. :)) 

Varit en underbar dag idag i stallet! ingen stress, lugn o ro och jävligt peppad. 
Dock så hade jag missat att boka ridhuset och det var såklart bokat, så det blev en uteritt till tjärnan o skogen där. rullade på i en lugn galopp på en lång skogsväg. Kändes bra och han lyssnade fint. 
 
Skönt att det gick bra idag för igår så gick det inte alls bra. jag var stressad och dum nog försöka mig på ett dressyrpass, dumt. men då slutade vi när det kändes som bäst, när han lyssnade bra. fick nöja mig med det. 
man ska inte sätta sig upp och kräva massor när man själv inte är redo eller har ordentligt med tid, då ska man egentligen skrutta ut i skogen istället. Vilket jag vet om men ändå pront skulle rida dressyr. menmen nu idag känns det bättre iallafall! alla dagar går det inte bra, det fattar varenda människa. :) sen om dom vågar visa det eller inte, är en annan sak. 
 
Efter ridturen så duschade jag av honom och schamponerade svansen, få se hur ren han är sen iochmed att han fick gå ut i hagen igen ;) ett tunnt regntäcke skyddar lite iallafall. 
 
Smörjde och packade, känns bra och jag är laddad! 
nu lär jag duscha och lägga fram allt till i morgon. 
 
Jag brukar lägga fram allt som ska med hemifrån till tävling dagen före. så som pass, ridkläder m.m
vore ju förjäkligt om man glömde nått, speciellt passet! 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0