Otäck händelse i transporten!

Så här vart karre å se ut idag :(
Min stackars älskling..

Jag åkte med honom till Filipstad där hovis står med sina hästar. Hon slog på skon han tappade fram- toppen! ;)

Men när jag började åka hemåt höll han på å fjanta i transporten, jag började åka och han stod lite snällare. Sen hoppade han runt igen och plötsligt såg jag att dörren öppnades!

Jag stannade och skyndade bak och upptäckte till min förskräckelse att han fått över båda frambenen över bommen och hängde på magen!
Han satt fortfarande fast i transportgrimskaftet, tur att de är panikhake på den så jag knäppte loss honom och bad honom lugna sig. Han lyssnade jättebra på mig och bara stod där helt stilla..

Hjälp hur gör man.. Den stora hästen hängde där hjälplöst ;(
Jag fick upp sprinten i mitten och försökte få honom att lägga vikten bakåt så att jag kunde få loss bommen. De gick! Nöjd stod han på golvet med alla fötter igen. Han backade snällt och stod helt stilla när jag försökte få upp sprinten intill väggen för att höja bommen ännu mera.
Det gick tillslut och jag började åka hemåt. Lilla Karre stod som ett ljus hela vägen hem. När jag lastade ut honom hemma så va han lugn och snäll.

Tyckte så synd om honom ! Han har aldrig gjort något liknande förut och jag hoppas att han inte gör om det.. Tror inte att det var med mening han gjorde det <3

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0