Vinterns planering

TOPPENDAG !
 
Fortsatte arbetet från igår, dvs mycket grundridning. stadig form, bra sits.. aa ni fattar. 
hade galoppbommar på volt. mycket behövande för han då han gärna får avdramatisera bommar o hinder lite. behövs mycket markarbete så han blir koncentrerad och har koll på tassarna. 
idag gick det bra tycker jag. 
 
Känns som vintern är här nu, dock utan snö. Men rent träningsmässigt för mig o sune så känns det så. 
Nu är det träning som gäller, vi ska jobba på det vi behöver och bli ännu bättre. 
 
Jag tänkte mig att träna på November ut sen växla ner med en lite lugnare månad i December. uteritter i skritt o trav - ha kul! ut och lulla i skogen. passar perfekt då jag alltid jobbar mycket i just december. 
 
Så hårdare träning nu i november, "vintervilan" i december, dock inte ställas av helt. Sen efter årsskiftet är det uppbyggnad som gäller. sakta men säkert jobba upp honom i kondition och träna vidare. och förmodligen så står det inte på förens vi står med på startlistan på första tävlingen 2013. jag längtar! 


Hur har ni gjort med eran vinterplanering, om ni har någon? :) 
 
 
 
 
 
 
Bilder från förra vintern 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0