Välkomna in i ryktväskan!

Idag slog det mig att wooppa vad mycket skit jag hade i ryktväskan. jäklarns. rensning! 
Så då tänkte jag att jag ändå kan visa er vad jag har i den o sådär. :) 

Tror bestämt att halva Sune låg i botten. Dvs en hel det hår. Även damm och sånt som inte direkt ska ligga i en ryktväska. Som tex bett, nackludd till grimmor och tillomed en isalator! 
Men nu är det iallafall rensad på smuts, så gott det gick att ruska ur då, och sorterad. 
Ska ta nån dag då jag gör rent borstarna också, kan ju vara bra och göra det emellanåt. 
Brukar ni göra det? 



Här har vi alla borstarna. 
Jag använder aldrig piggborsten, tar istället den andra kammen till man o svans. funkar jättebra! Sen lite småborstar som jag byter av rätt ofta. Perfekt när det är gethår(tror jag att det är). Så lätt att bara skölja med vatten sen låta torka så är den som ny igen. 
fårskinnshandske, ett måste innan tävling tycker jag. 
Lite trasor för o torka lite allt möjligt med. 
Och givetvis magic brushen till pälsfällningen. 
 
Läderfett, bra att ha nära till hands. 
Arnika, liniment, sårdecinfektion, jodopax, hästsalva, idomin. termometer, pälsglans och flugmedel(dock inte så aktuellt just nu). 
 
Lilla facket. till alla småprylar så som nummerlapp, sax, mansnoddar och vantarna. 
 
 
Ihopplockat o klart! :) 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evve

Tack, vad roligt att du tycker det, kul med positiv feedback :D

2012-11-04 @ 19:02:13
URL: http://evvve.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0