Svårt att planera?

Ibland kan man känna sig helt tom i huvudet och helt slut på ideer.. En ny vecka är på gång, men vad ska jag göra med min häst? Det är lätt att man hamnar i "samma gammla fotspår" och inte kommer vidare. Känner du igen dig? Jag skulle tycka att det vore kul om du besvarade frågorna nedanför, antingen som kommentar eller skicka till vår mail (står till höger) så kan jag sätta ihop ett förslag på ett vecko schema till just dig och din häst!
 
  1. Hur gammal är du respektive din häst/ponny?
  2. Hur många dagar i veckan rider du och vilka dagar?
  3. Har du möjlighet till ridbana/ridhus? alla dagar , annars vilka?
  4. Vad behöver du och din häst bli bättre på?
  5. övrigt....

Ta chansen att få ditt eget förslag på ett vecko schema :) Du gör givetvis vad du villl med det sen!

 

 
  / Em
 

Kommentarer
Postat av: Louise J :)

Hur gammal är du respektive din häst/ponny?:
Jag äger två hästar, Zamina är 19 och Mille är 8 :)
Hur många dagar i veckan rider du och vilka dagar?
Har uffe träning 3 dagar i veckan med mille, vilket är väldigt hårda pass, så de andra dagarna får han gå i skogen, luffsa runt lite och ibland träna på detaljer som vi gått igenom under träningarna.
Zamina går 6 dagar i veckan, varierad träning. Mycket lydnad (då hon är stark och älgar på ibland) och mycket böja igenom osv eftersom att hon är gammal behöver hon det för att inte bli för stel! :)
Men skogen 3 dagar i veckan med henne och ridbanan / ridhuset tre dagar. Har då Två träningar, måndag och torsdag med henne. Resten är eget jobb som jag beskrev innan! :)
Har du möjlighet till ridbana/ridhus? alla dagar , annars vilka?
Japp, mina hästar står uppstallade på Rättviks Ridklubb, så jag har tillgång varje dag.
Vad behöver du och din häst bli bättre på?
Jag och Mille måste bli ett starkare team (har bara haft honom i fyra månader). Och jag och zamina, eller jag när jag rider zamina måste jag tänka på att hålla ihop henne och inte få henne lång, speciellt när vi tävlar på stora ytor såsom dalahoppet osv! :)
övrigt....
Tycker om eran blogg, keep it up! :)
kram

2012-11-08 @ 10:55:28
URL: http://Lollohs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0