Svar till Anonym

För de första tycker ja de är lite löjligt att kommentera anonymt. De känns fegt på nått vis. Any way, angående viloperiod. Han ska få en kortare viloperiod nu under vintern. Han är bara 5 år och har växt väldigt länge. Vilket har gjort att han inte är så mycket utbildad och musklad som en 5 åring som växt tidigare.

Jag har haft en period nu där jag tränat tuffare och i veckorna har han en dag han vilar just för att han behöver återhämta sig. Jag känner min häst och är mycket noga med variation i arbetet och vila behövs för att musklerna ska återhämta sig. Och efter en period med hårdare träning kommer jag trappa ner och sedan låta honom vila i drygt 1 vecka.
Jag vill behålla hans positiva inställning och inte bara bryta ner muskler utan faktiskt jobba upp dom.

Så oroa dig inte anonym jag vet vad jag gör med min häst. Och jag tycker inte att en dag i veckan är mycket vila! Tror inte majoriteten av hästfolket rider sina hästar alla dagar i veckan.


/Em


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu kommenterade jag inte ditt inlägg Em... Kolla en gång till...

2012-11-23 @ 23:16:43
Postat av: Anonym

menade malins häst.

2012-11-23 @ 23:17:02
Postat av: Anonym

Sedan behöver du inte gå till attack och vända taggarna utåt. Menade lixom inget illa...
Har man en blogg ska man kunna hantera frågorna man får på ett bra sätt och inte tro att alla vill en illa, för så är det inte. Tycker ni rider bra bägge två, undrade bara varför Malins häst vilar så mycket.

2012-11-23 @ 23:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0