Stallet- En viktig plats

Vart och hur stallar ni upp era hästar?
Jag har för det mesta genom åren haft eget stall. Har även varit inhyrd och haft inhyrda. För mig passar det bäst att ha eget stall. Jag får ha mina regler och har full kontroll på allt. Vad gäller inhyrda så är det otroligt viktigt att personkemin fungerar. Visserligen behöver man inte bli bästa vänner bara för att man står i samma stall , men man måste komma överrens. Det finns inget värre än när man känner att man inte vill till stallet för att då kanske hon/han är där som man inte vill träffa. Stallet är ju bland dom bästa platser som finns! Det är ju dit man längtar varje dag. Jag gör då det iallafall!
 
Är man flera i samma stall så måste man kunna kommunicera och komma överrens. Hästfolk har för det mesta bestämda åsikter och någonstans måste man kunna mötas för att alla ska kunna trivas och vara nöjda.
Att vara helt ensam är inte heller alltid så kul. -Ja hästarna finns där. Men det kan uppskattas att ha sällskap när man rider ut, något att träna tillsammans med, kanske åka på samma tävlingar och hjälpas åt med in/utsläpp.
 
Någon gång i framtiden vill jag ha eget stall hemma på gården. Så småningom ska nog den drömmen uppfyllas också! :)
 
  / Em
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0