så kan det gå ...


 
 
 
 
välplanerad eftermiddag. dressyr skulle det hinnas tränas på och det gjorde vi. skrittade fram o det kändes bra. Då, kom ett samtal som tröck ner en något sånär och känslan sjönk rakt ner i botten. en och två tårar kom och det kändes skit.. jag som hade planerat precis vad vi skulle jobba med för dagen, och på en tvärvändning vill man bara hoppa av och krama om sin bästa vän o gå hem o dra täcket över huvudet.. 
Men det kunde man väl inte göra, började trava lite smått och det kändes bra. Så småningom var dumma tankarna i huvudet borta och jag kunde genomföra lite övningar ändå. Mycket tempoväxlingar, massor! och det gick bra, jättebra! red dock inte så länge, nöjde mig med skritt o trav. slutade när det gick som bäst. duktiga häst. detta ska vi fortsätta med, han verkade tycka det var lite jobbigt.  :) 
Att få han mer lyhörd på mina hjälper är väldigt viktigt. 
 
Nu ska jag dra vidare, some work to do again. 
Ha en braa torsdagskväll, hörs o syns! 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0