Ny vecka, ny planering

Måndag- Träna ute, fortsätter att jobba med att stärka honom. Mycket tempoxävlingar & övergångar.
 
Tisdag- Dressyr, samma "jobb" som måndagen, men med böjda spår.
 
Onsdag- Promenad eller barbacka tur.
 
Torsdag- Markarbete, Är transporten klar så åker jag till ridhuset. Där kommer jag att bygga upp några studs och ha galoppbommar på böjt & rakt spår.
 
Fredag- Tömköra, åter igen tempoväxlingar & övergångar!
 
Lördag- Hoppning, linjer. Låga hinder med fokus på att kontrollera galoppen, variera antalet galoppsprång. Bygga på övningen från i torsdags.
 
Söndag- Rid ut. Skritt i raskt tempo i minst 60 min med lite klättring.
 
 
Så ser planen ut för mig & Karre. Pim rider jag så mycket jag hinner, varierande med uteritter & dresyr dressyr och dressyr ;) Är lite sugen på att ta med henne till ridhuset någon dag och hoppa henne! Men just nu är ju transporten inne på lagning så har inte kunnat åka någonstans :( Jag hoppas verkligen att den är klar tills torsdag om inte annars absolut till helgen!
 
   / Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0