kul minne - hubertusjakt

Förra året red jag en hubertusjakt i Aspeboda. Karre var 4 år och anledningen till att jag tog honom och inte Pim var att han skulle få åka iväg på något annat än hoppträning. Ut och få lite annan erfarenhet. :)
Tror han tyckte det var riktigt roligt, för det mesta va han mer i luften än på marken!
Minns inte hur länge vi red, men det var några timmar. När det var dags att fånga svansen så skulle vi galoppera i full fart på en åker som lutade uppåt. Karre fattade inte alls först vad det var vi skulle göra, utan bockade glatt istället, sen när han kom på vad jag ville då jäklar galopperade han på! ;) Men någon svans vart det inte, tror jag var den 3:e dit där den hängde.  Kul var det iallafall! :)
 
Har ni ridit en hubertusjakt någon gång?
 
  / Em

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är med på hubertjus jakt varje år! Fast i Väse :)

Kolla gärna in min blogg! Kram

2012-11-02 @ 13:55:32
URL: http://ponniebruden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0