Dagen idag

Ja som sagt, markarbete var det idag. 
Glömde sätta på mig sporrar, men kan ju va lika bra att rida utan ibland också. Men hade nog gått bättre med. :) 
 
nu ska ni höra, jag har ramlat av Sune för andra gångeni idag! haha. 
Det var hindret på volten som vi tog en gång först, ett enormt språng blev det. skulle ta om det men nähedu, kast åt sidan och jag i backen. vad nu då tänkte jag? Sune stod bredvid och såg ut o tänka "ojdå, det var väl kanske inte meningen.. opps.." . gick såklart bra, upp igen och ta om det. Kom jättebra efteråt, bra avsprångspunkt och inge tjafs. det roliga var att hindret låg på kanske 50 cm och jag hade ställt koner under. 
Nästa hoppning ska ja dra fram titthinder så det smäller om det. han brukar aldrig vara tittig men de betyder ju inte att man inte behöver träna på det. eller? 
 
Sen tog jag allt som jag beskrev igår från båda hållen. Det gick bra och han lyssnade förvånansvärt bra tycker jag. perfekt övning att sakta av och ta travbommar efter hinder, då han gärna vill fortsätta galoppera och fortsätta i en ännu högre fart. haha. 
 
Nöjd med dagen. Nu ska jag vidare! har lite ärenden i stan sen bär det av bor Borlänge. Hälsa på Emma och ev Sarah(?), och lämna in sadeln.. hoppas innerligt att jag får tillbaks den fort. Men den måste ju lagas så.. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0