Då och Nu

Skillnaden från när jag och Sune började tävla kan då jag tycka är rätt stor. Sune är den första hästen jag tävlar med på storhäst och det var många år innan han som jag tävlade ponny. 
Första tävlingen var i Rättvik på halloweenhoppet förra hösten. jag fick hem honom i augusti så hade bara ridit honom i drygt två månader. Bara att lyckas lasta honom dit och hem var en lycka i sig. 
 
 
Första klassen, 90 cm Clear round. första starten tillsammans. slutade på fyra fel.
Jag minns att jag var så glad för det gick så bra. Det var så roligt så jag efteranmälde mig till 1 m. 
Rätt så vågat kan man kanske tycka första tävlingen o sådär. Men fick sån mersmak när det gick så bra. 
 
 
 
 
Andra klassen. 1 m med omhoppning. 
Samma bana som den innan, enkelt.
slutade på åtta fel där. 
Men ändå glad och stolt över våran insats. Att vi faktiskt kom iväg på en tävling redan samma höst som jag hade köpt honom. 
 
 
 
Som ni såg på filmerna så har det hänt stora förändringar åt det bättre hållet på både mig och hästen. 
Jag kan med gott samvete säga att jag rider mycket bättre idag, hittat knapparna på honom mycket mer och har ett bättre samspel. 

 
 
September i år. 1 meter i säter och våran första dubbelnolla. 
STOR skillnad va om man jämför? 

Kul o se filmer och jämföra, för att sedan jobba sig ännu bättre. 
Nu är vi varma i kläderna för nästa års tävlingar, och då är vi mer än redo! 

 

Kommentarer
Postat av: Annalena

duktiga ni har blivit! :D

din sitts har blivit så sjukt bra! och erat sammanspel har blivit mycket bättre ;)

Svar: tack kul o höra! :)
Emelie Wester

2012-11-11 @ 21:38:30
URL: http://annalenaort.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0