Beskriv din drömhäst, den absolut perfekta hästen

Hur skulle du beskriva din absoluta drömhäst?
 
Den perfekta hästen. Min första tanke kring det är- Den går aldrig sönder. Det är en otroligt hållbarhäst som aldrig blir sjuk. Den perfekta hästen är perfekt utbildad av duktiga tränare och passar mig som handen i handsken. Den presterar alltid på topp och vinner varje tävling vi ställer upp på. Den tappar aldrig hull och blir aldrig för tjock även om den går på bete. Den har inga dåliga dagar och gör allt du ber om utan att ifrågasätta. Den har inga problem med att äta sitt foder och får aldrig fång. Aldrig för het och givetvis aldrig lat. Den står snällt stilla i sin box utan att springa ikring skiten så att det tar 20 min att mocka. Den är självklart snäll att sko och klippa. Den lastar sig själv och står som ett ljus vart vi än åker. Den bråkar aldrig med dom andra hästarna i hagen och rymmer aldrig. Den blir inte rädd utan står stadigt med alla 4 fötter på jorden. På varje träning får vi beröm och aldrig något som vi behöver jobba på eftersom att allt är så perfekt.
 
Skulle det vara din drömhäst?
Tror ni att det skulle vara min drömhäst jag just beskrev?
BIG noo noo.
 
Jag vill inte ha en häst som är perfekt. Jag älskar att jobba och träna mina hästar. Jag blir motiverad av att alltid jobba på att bli bättre och utvecklas. Jag vill vara med på denna "resa" med mina hästar. Jag vill känna att det är jag som tagit oss dit vi är idag! Det kommer ingen någonsin kunna ta ifrån mig. Det gör inget om min häst har en dålig dag, det kan ju jag också ha!
Det gör inget om dom går ikring lite i boxen, det tar lite längre tid att mocka.. men hey -va gör de?!
Nej någon perfekt häst är inget för mig.
Alla hästar har sina egna personligheter och det är kanske därför vi älskar dom så mycket.
 
  / Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0