Heldag i stallet

Kanske inte hela dagen, men många timmar blev det. ungefär 5-6. 
Det som gjorts är bygge av två sommarhagar, så i morgon när jag släpper ut får S och P gå o käka gräs hela dagen istället för halva! :) 
Jag är riktigt petig av vad det gäller invänjning av gräs och utsläpp på bete. för petig kanske? men fång är inget jag vill ha! :S har vant in S rätt mycket nu med grönt gräs men vill ändå inte låta han gå ute dygnet runt, än. fram mot midsommar blir det. Dessutom hört att risken för fång är större nu när det är kyligare under nätterna. Tydligen så är halten stärkelse hög när det inte är varmt dygnet runt. den går sen ner i jorden/rötterna när det blir riktig sommarvärme. 


Sen gav jag mig iväg på en tur på Sune, genom skog och över åkervägar. :) 


Hem, lagat mat och tillomed bakat muffins! De ni, de händer inte varje dag! 





Kanske blir klubbtävling på 80 cm på lördag. inte bestämt mig än då jag är osäker på om jag hinner innan jobbet på eftermiddagen,  men vi får se! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0