svarar själv på läsarfrågan

Frågade ju er vad ni tyckte bäst om. ridstövlar eller skor + chaps. 
Vi fick nu samma fråga tillbaks av elina :)

Så jag passar på att svara. 

Jag har OTUR när det gäller ridstövlar. 
köpt två par begagnade på grund av min snålhet. dock hade jag nog haft pengar till nya om ja inte köpt två olika begagnade...


dom första var på tok fel i längden, alldeles för långa. 
fick dom iallafall sålda vilket var skönt.
dom andra, som jag har just nu (aldrig använt). 
då dom precis når runt med dragkedjan. det går utan ridstrumpor så tänk er va tajt de e. sen så var ena dragkedjan sönder! kanon, nöjd - inte! 
hon som sålde dom sa att den ena dragkedjan var bytt. men nej den var lagad o sönder igen. inte så roligt. 


Så just nu har jag ridskor från 1900-frysit fast.
nejmen, sen jag tävlade ponny. jag var kanske 14.. dom är slitnare än grottmänniskorna själva och har stora hål.. chapsen till har jag faktiskt bytt upp mig till nya i höstas. så behöver både skor o stövlar, sen är jag nöjd. dock så håller snålheten tillbaka mig.. varför är det så mycket roligare att köpa saker till hästen än till sig själv??



ska skärpa mig till tävlingssäsongen, för de här håller ju inte! :)


/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0