Hoppträning avklarad

Och vi är riktigt nöjda! :) 

först fick vi rakrikta. träna på att trava/galoppera/trava på kvartslinjen(tror de hette så). ha hästen rak och jämn mellan hjälperna. gick bra tillslut:) sune har lite svårt o fatta rätt galopp, så jag måste göra tydligare hjälper. 

Sen räkna galoppsprång mellan två kryss, den som fick in flest vann. vi fick in åtta, vinnaren tio. hihi. men det är faktiskt bra träning de där! att kunna reglera hästen på det viset. 

Hoppade bana. som det kommer film på senare..

hoppade den tre gånger. först hela banan på 90 cm sen halva banan två gånger på 1m. 
sista kändes riktigt bra, fick med honom mer. blev tydligare och satt mig o red mer. bättre vägar, bättre bärande galopp. is i magen, invänta. räta på mig! 
Det är min hemläxa:) 

Men nöjd med träningen! helt klart värt pengarna. längtar tills nästa gång! ;) 


lastningen då. gick kanon när vi åkte dit. han nosa sen gick han in.
hem var de lite värre, men när vi satt på linorna så traska han in. 

Så stolt över min fina grabb. 
vi ska bli så fina tillsammans! <3 





Kommentarer
Postat av: Jen

roligt att det gick så bra :)

2012-02-09 @ 00:37:53
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0