Förmiddags Dressyr

Stallet är klart för länge sen (:
Efter frukosten blev det ett dressyrpass hemma på ridbanan.
Började med att longera Karetino, har var lite pigg och busig - som vanligt. Men efter en stund när han fått busat av sig så är han snäll som ett lamm ;)  (haha nästan iaf)
När jag red fram så gjorde jag mycket övergångar skritt-trav. Även halter & ryggade. Travade först igång honom och red lätt sedan la jag upp stigbyglarna och red utan för att jobba på min sits också ;) *duktigajag*

Fortsatte med lite övergångar och började flytta undan honom för inner skänkel. La volter och jobbade med lite ställning och böjning. Strävar efter att få det stöd jag vill ha, i början va han lite tung i handen, men efter lite jobb så kändes de mycket mycket bättre :)
Sedan jobbade jag med lite galoppfattningar i båda varven. La en volt på kortsidan, travade genom hörnet och fattade galopp på rakt spår, galopperade långsidan, bröt av till trav innan hörnet osv. Funkade bra :D

Är jätte nöjd med honom idag :) Han såg väldigt nöjd ut han också efteråt ;) <3


En bild från i sommras :) Härligt med grönt gräs ;)

Nu ska jag åka och handla lite mat och göra lite andra ärenden. Sedan blir det hem å laaagaa maten och diska =P Tråkigt men men :)
Klockan halv 4 ska jag & Elina bege oss till borlänge! Det blir en liten snabb visit på Aubiose (måste köpa en ny grep!!) och ska lämna en sadel till syster som hon ska prova på Sune :)
Sedan vid halv 6 så ska vi till Fornby, det är kommunikationskväll med SvRF :) Blir säkert intressant! ;)

                / Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0