bollträning

Idag blev det klickerträning men inslag av nh(?) :) 
fortsatte med "nudda bollen". 
la till kommandot "bollen" när han skulle nosa/putta på den. tror han fattade. fast fortfarande lite skeptisk på den, men ändå nyfiken när man puttade iväg den. 
träning ger färdighet..:)
han är iallafall väldigt duktig på att backa på de kommandot jag lärt in. sen klickar jag vid varje steg, tills han tagit så många som jag vill. duktiga häst! 

Målet med bollträningen är faktiskt att de ska bli nån sorts apportering. spännande va? :)



i morgon Torsdag blir det uteritt med Elin. :) 

Fredag tänkte jag dressyra på åker.
Lördag hoppträning.
Söndag skritta ut.
Måndag Uteritt
Tisdag Dressyr
Onsdag John Hickeyträning. 

Längtar till onsdagen! :)



/malin


första gången sune o nicke fick se bollen. nicke va grymt mkt modigare än sunis :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0